Kanał na Youtube Fanpage na Facebook


06-29-2016

Smaki

Zielono mi

Chociaż za oknem jeszcze biało, w przyrodzie już zauważalne są oznaki wiosny: powietrze pachnie inaczej, ptaki śpiewają, a dni stają się coraz dłuższe. Nasze ciało także potrzebuje nowej energii. Dlatego warto sięgnąć po wszystko, co zielone i dzięki chlorofilowi pełne słonecznej energii.

Jedzmy brokuły, szpinak, włoską kapustę, sałatę, rukolę, avocado i zielone dodatki – szczypiorek, natkę i świeżą rzeżuchę. Warzywa te i zieleniny są źródłem ochraniających przeciwutleniaczy, między innymi witaminy C. Zawarte w nich witaminy A i E chronią oczy i poprawiają wygląd skóry. A beta-karoten ma silne działanie antywirusowe. To również bogate źródło witamin z grupy B, które wzmacniają nasz system immunologiczny i nerwowy. Powinny gościć na stole każdego, komu zależy na dobrym samopoczuciu. Najwięcej mają kwasu foliowego (inaczej witamina B9), niezbędnego w diecie przyszłych mam (zwłaszcza na początku ciąży) i w ogóle w diecie kobiet, ponieważ mają one częstsze skłonności do anemii.
Wysoka zawartość błonnika, na przykład w brokułach wspomaga działanie układu trawiennego i dobrze wpływa na oczyszczającą pracę wątroby.

Zielone składniki naszej diety to także skarbnica minerałów. Zawarte w nich żelazo ma działanie krwiotwórcze i pomaga w transporcie tlenu po naszym organizmie. Cynk wzmacnia układ odpornościowy.

Obecność chlorofilu wspiera pracę wątroby i pomaga pozbyć się toksyn, reguluje pracę jelit, a nawet łagodzi objawy astmy.

Dzięki takim wartościom zieloności są wprost doskonałym panaceum na wiosenne przesilenie. Usuwają z organizmu nagromadzone w ciągu zimy toksyny i wzbogacają go w zestaw najcenniejszych, bo naturalnych witamin i minerałów.
Wiosną, kiedy marzymy już o spacerach, rowerowych wycieczkach i biegach po lesie, warto wprowadzić do menu więcej sałatek i lżejszych, bezmięsnych dań, czemu sprzyja także czas postu. Wspaniałe będzie pesto z natki i bazylii, czy jajka z rzeżuchą i szczypiorkiem. Łatwo możemy przyrządzić też przekąskę z avocado, wystarczy pokroić je w plastry, dodać pieprz sól i sok z cytryny lub zmiksować wszystko z dodatkiem czosnku.

Niech zieleń opanuje nie tylko trawniki, ale i nasze stoły.






Lunch Service, ul. 11 Listopada 28b, 05-816 Michałowice / Warszawa, NIP: 822-10-06-608, tel. 22 578 08 80, E-mail: catering@lunchservice.com.pl

© Lunch Service 2016

Design & Software