Kanał na Youtube Fanpage na Facebook


06-29-2016

Zdrowie

Strączkowe skarby

Owoce i nasiona roślin strączkowych są po zbożach drugim pod względem ważności źródłem pożywienia roślinnego dla ludzi. Najczęściej spożywane są tylko zawarte w nich nasiona (z wyjątkiem fasolki szparagowej czy groszku cukrowego). Najważniejszym walorem odżywczym roślin strączkowych jest zwłaszcza wysoka zawartość białka, ale nie tylko.

Fasola biała – oprócz białka zawiera witaminy z grupy B, mające znaczenie w utrzymaniu sprawnego układu odpornościowego. Dostarcza nam kwas foliowy, magnez, żelazo i cynk. Możemy przyrządzać z niej nie tylko fasolkę po bretońsku, ale również zup i sałatki.

Soczewica – jest jednym z najstarszych pokarmów na świecie, jednym z najbardziej odżywczych, a jednocześnie lekkostrawnych. Niezależnie od tego czy jest to odmiana czerwona, zielona czy brązowa jest doskonałym źródłem białka.

Zawiera witaminę B3, która poprawia pamięć oraz B12, która zapobiega wielu chorobom. Jest też  bogata w żelazo, a więc przeciwdziała anemii. Dzięki błonnikowi wspomaga układ trawienny. Pomaga utrzymać w dobrej kondycji skórę, włosy, zęby i paznokcie. Jest doskonałym dodatkiem do mięs czy pieczonych kiełbasek i składnikiem pożywnych zup.

Ciecierzyca – ma wyjątkowy orzechowy smak, jedzona regularnie pomaga utrzymać odpowiedni poziom cholesterolu oraz chroni przed chorobami serca. Jest bogata w węglowodany złożone, stanowi zatem dobre źródło energii. Zawiera witaminy z grupy B, witaminę E, żelazo, potas oraz cynk. Co więcej, jest  źródłem izoflawonów, które imitują działanie estrogenu i mają właściwości antynowotworowe. W kuchni arabskiej czy indyjskiej jest częstym dodatkiem  tzw. dań jednogarnkowych jak curry. Można z niej przyrządzać pyszne pasty.






Lunch Service, ul. 11 Listopada 28b, 05-816 Michałowice / Warszawa, NIP: 822-10-06-608, tel. 22 578 08 80, E-mail: catering@lunchservice.com.pl

© Lunch Service 2016

Design & Software