Kanał na Youtube Fanpage na Facebook


06-29-2016

Zdrowie

Przygotuj się na jesień

Jeszcze rozkoszujemy się słońcem, ale w sierpniowym powietrzu czuć już jesień. Drzewa nabierają kolorów, lekki na razie wiatr zwiewa pierwsze liście, ptaki tworzą na niebie fantastyczne figury szykując się drogi na południe, a w lesie pojawia się nowy grzybowy zapach. Oby taka złota wersja jesieni trwała jak najdłużej, obyśmy wygrzewali się w słońcu jeszcze i w październiku. Niestety doświadczenie podpowiada, że za kilka tygodni zaczniemy marznąć i moknąć, kichać, kasłać i może opanować nas jesienny spleen i brak energii. Jak tego uniknąć? Czy są sposoby by nasza jesień była miła, zdrowa i energiczna? 
Trzeba się do niej przygotować. Zadbać o ciało i o ducha. 

Zanim przyjdzie chłód oczyśćmy nasz organizm lekką monodietą. Jak zalecają lekarze medycyny orientalnej, zastosujmy kilkudniową dietę opartą na ryżu lub kaszy jaglanej. Zrezygnujmy z pieczywa, mięsa, nabiału i oczywiście cukru – także w postaci surowych owoców, a także kawy i herbaty. Dzięki kilkudniowemu odpoczynkowi, nasz układ trawienny nabierze nowej werwy. 


Nie dajmy się zimnym porankom, nasze ciało potrzebuje ruchu – chociaż raz na kilka dni zróbmy sobie spacer żwawym krokiem do parku albo lasu. Powoli rezygnujmy w codziennym menu z dań wychładzających, chłodników, arbuzów, świeżych ogórków i wprowadzajmy dania rozgrzewające. Przede wszystkim zupy, kasze, wysuszone fasole. Długo gotowany rosół wołowy to świetny sposób na jesienne chłody.

Wprowadźmy zwyczaj picia porannej herbatki imbirowej: kilka plasterków świeżego imbiru zalewamy wrzątkiem, możemy doprawić napój cynamonem, goździkami, kardamonem. Aby uniknąć jesiennego wysuszenia organizmu, co objawi się suchym kaszlem, jedzmy teraz więcej ryżu, kalafiory, kalarepkę, pora.

Korzystajmy też z darów jesieni – pieczmy dynię z czosnkiem i ziołami, do gulaszu dodajmy kilka zebranych na spacerze grzybów, przygotujmy tartę ze śliwkami albo szarlotkę z razowej mąki. 


Kolory jesiennych warzyw i owoców dodadzą nam energii. Otaczajmy się nimi także poza kuchnią. Na poważną firmową konferencję włóżmy soczyście pomarańczowy szal do szarego kostiumu, do jasnej spódnicy śliwkowe rajstopy, a głowę ochrońmy czerwonym beretem. Zamówmy biurowe segregatory w kolorze żółtej cukinii, a na pulpicie komputera zainstalujmy zdjęcie słoneczników. Stół na domowe przyjęcie udekorujmy bukietem jarzębiny albo misą pełną kasztanów, jesień naprawdę może być wesoła.






Lunch Service, ul. 11 Listopada 28b, 05-816 Michałowice / Warszawa, NIP: 822-10-06-608, tel. 22 578 08 80, E-mail: catering@lunchservice.com.pl

© Lunch Service 2016

Design & Software