Kanał na Youtube Fanpage na Facebook


06-29-2016

Zdrowie

Przeziębienie

Świat pędzi i wydaje się, że kolejne projekty muszą być zrealizowane niezwłocznie, a nasze ciało musi poczekać. Jednak, paradoksalnie, podarowanie sobie jednego lub dwóch dni odpoczynku, wygrzanie się pod kocem i zwolnienie tempa, szybciej przywróci nas do zdrowia niż kolejne leki przeciwgrypowe „trzy w jednym”. Ciało poprzez przeziębieniowe  dolegliwości woła o naszą uwagę, czas, relaks.

Wszyscy już wiedzą, że ważnym elementem w powrocie do zdrowia jest też to, co jemy. Kiedy nasz organizm walczy z przeziębieniem nie obciążajmy go ciężkostrawną dietą. Zrezygnujmy z mięsa i nabiału, a do menu wprowadźmy koniecznie kasze jaglaną, która oczyszcza organizm z nadmiaru śluzu (katar, mokry kaszel).

Idealnym rozwiązaniem jest wtedy monodieta jaglana, ale niewielu zdobędzie się na takie poświęcenie. Jedzmy więc jaglankę chociaż raz dziennie.

Zanim nawet zdecydujemy się na męczące i jeszcze bardziej nas osłabiające wyczekiwanie w lekarskiej poczekalni, wypróbujmy naturalne, domowe sposoby – przede wszystkim ciepłe łóżko. Nie zaszkodzą też sok z malin, kąpiel stóp w gorącej wodzie z dodatkiem soli, miód, czosnek, no i jaglanka.

Kiedy już poczujemy się lepiej zjedzmy odżywczy, dodający energii rosół. Po kilku dniach zapomnimy o przeziębieniu, a dzięki stosowaniu naturalnych metod, nasze ciało nabierze więcej odporności.

Przedwiośnie to czas, kiedy nasz organizm jest bardziej skłonny do przeziębień. Ciało wysuszone klimatyzacją i zimowym ogrzewaniem narażone jest dodatkowo na wiejące  częściej o tej porze roku wiatry.

Mimo, że tak bardzo chcemy już zrzucić zimowe ubrania, uważajmy na wychłodzenie nerek i chrońmy przed wiatrem głowę. Korzystajmy z przebłysków słońca, ale szale i czapki, może nieco lżejsze, jednak zatrzymajmy jeszcze na sobie.

Jeśli, niestety nie uda nam się uchronić przed wirusami, a często wpływ ma na to nieunikniony stres i pośpiech codziennego życia, reagujmy na przeziębienie natychmiast. Najlepiej większą ilością odpoczynku, rozluźnieniem napięcia i zmianą diety.






Lunch Service, ul. 11 Listopada 28b, 05-816 Michałowice / Warszawa, NIP: 822-10-06-608, tel. 22 578 08 80, E-mail: catering@lunchservice.com.pl

© Lunch Service 2016

Design & Software