Kanał na Youtube Fanpage na Facebook


06-29-2016

Zdrowie

Odporność na przednówku

Układ immunologiczny chroni nasz organizm przed infekcjami, zapobiega chorobom i wszelkim nieprawidłowościom. Kiedy mechanizmy obronne są osłabione, stajemy się podatni na zakażenia, infekcje, szybciej odczuwamy zmęczenie i znużenie.
W znaczącym stopniu sprawność naszego układu odpornościowego zależy od czynników, na które my sami mamy wpływ: od właściwego odżywiania, sprawności fizycznej, dobrego nastroju.
Służy nam zdrowe, zrównoważone odżywianie, unikanie stresów, rozładowywanie napięć, dotlenianie organizmu, tworzenie wokół siebie miłej, spokojnej atmosfery.

Wrogiem naszej odporności jest zła dieta, brak witamin, zbyt mało snu, nadmiar używek i brak ruchu.

Wczesna wiosna to idealny czas by zadbać o swoją odporność. Większa dawka promieni słonecznych zachęca nas do ruchu na świeżym powietrzu. Gorzej jednak ze zdrowym odżywianiem. Na przednówku warzywa są słabe, nowalijki pełne chemii, a nam nie chce się już ciężkich i sycących potraw z ziemniaków, mięsa, kasz czy fasoli. Jak zatem pomóc swojej odporności? Wytrwałym dobrze zrobi dieta oczyszczająca, jeśli jednak nie lubimy zakazów, też możemy wesprzeć swoje ciało w walce z wirusami i wiosennym wiatrem. Oto kilka wybranych produktów, które szczególnie nas wzmacniają i z łatwością znajdziemy je o tej porze na sklepowych półkach:

  • buraki ćwikłowe – można je przechowywać całą zimę, zachowują swoje właściwości w każdej postaci, soku, ćwikły, suszu. Zawierają kwas foliowy, żelazo, potas, cynk i witaminy z grupy B. Przez medycynę ludową są uznawane za lek na anemię. Oczyszczają organizm i krew, usprawniają pracę wątroby i nerek

  • awokado – można je kupić w każdym supermarkecie, oprócz kwasów tłuszczowych Omega-6 zawiera potas, cynk, witaminy z grupy B i kwas foliowy, pomaga naszemu organizmowi w walce z intruzami

  • grapefruit – dzięki dużej zawartości witaminy C wspiera naszą odporność i oczyszczanie organizmu z toksyn i grzybów. Zapach tego owocu poprawia nam także humor!

  • orzechy brazylijskie – zawartość selenu i witaminy E czyni je wyjątkowymi dla naszego systemu odpornościowego; zawierają też żelazo, wapń, cynk i kwasy tłuszczowe Omega-6, wspomagają trawienie i zbawiennie działają na skórę

Wprowadźmy je do naszej wiosennej diety, a nie będzie nam straszny katar czy wiosenne kłopoty z trawieniem.






Lunch Service, ul. 11 Listopada 28b, 05-816 Michałowice / Warszawa, NIP: 822-10-06-608, tel. 22 578 08 80, E-mail: catering@lunchservice.com.pl

© Lunch Service 2016

Design & Software