Kanał na Youtube Fanpage na Facebook


06-29-2016

Zdrowie

Na jagody

W lasach mamy prawdziwy wysyp jagód. Dlatego podczas weekendu, albo urlopu warto wybrać się na wielkie jagodobranie zwłaszcza, że taka wyprawa z wielu powodów wyjdzie nam na dobre.

Już sam wypad do lasu będzie miał dla nas zbawienny wpływ po tygodniu siedzenia za biurkiem. Zbieranie jagód wymaga bowiem robienia przysiadów i skłonów, lecz nie są to „ćwiczenia” zbyt męczące – a ich efektem będzie nie tylko świetne samopoczucie, ale i pojemniki wypełnione pachnącymi, świeżymi i baaardzo zdrowymi owocami.

Jagody zawierają ogromną ilość przeciwutleniaczy, które chronią przed wieloma dolegliwościami, zapobiegają procesowi starzenia się, wspomagają krążenie, wzmagają działanie witaminy C, produkcję kolagenu, obniżają poziom cukru w organizmie, wspomagają pracę mózgu i chronią przed chorobami oczu. Angielscy piloci podczas II wojny światowej, którzy w ramach przydzielanego im prowiantu jedli dżem z czarnych jagód cieszyli się lepszym wzrokiem o zmroku niż ich wrogowie. Ale to nie wszystko. Od dawien dawna wiadomo, że suszone owoce jagód mają działanie przeciwbiegunkowe, a świeże – przeciwbakteryjne i przeciwpasożytnicze, a także regulujące trawienie. Są także dobrym źródłem pektyny, która zmniejsza poziom cholesterolu. Z kolei kwas zawarty w jagodach sprawia, że działają one jak delikatny środek ściągający i oczyszczający. A co z witaminami i minerałami? W jagodach jest ich całkiem sporo. To witaminy A, B1, B2, C, E, PP  oraz sole mineralne takie jak: cynk, mangan, wapń, żelazo, potas, magnez.

Z niewielkich owoców jagód można też przyrządzić wiele smacznych potraw. Pierogi z jagodami polane waniliową śmietanką to niebo w gębie. Podobnie jak naleśniki ze świeżą bitą śmietaną. Jagodzianki, tarta jagodowa, mufiny, racuszki czy placek drożdżowy z jagodami to idealne dodatki do popołudniowej kawy czy herbaty. Dzieciom na pewno posmakują gofry z jagodami lub jogurt. A jagodowy kisiel lub galaretka może być wspaniałym podwieczorkiem dla dużych i małych. Jagody można także dodawać do owocowych sałatek i dekorować nimi torty z bitą śmietaną.

Nie zapominajmy też o przetworach. Świeży jagodowy dżem czy konfitura na śniadanie to prawdziwy zastrzyk energii. Natomiast sok z jagód przyda się, gdy dopadną nas kłopoty trawienne. Warto też wiedzieć, że dżemy, konfitury i soki z jagód można długo przechowywać, bo zawierają naturalny kwas benzoesowy i cytrynowy zapobiegające rozwojowi bakterii. Zatem: na jagody!






Lunch Service, ul. 11 Listopada 28b, 05-816 Michałowice / Warszawa, NIP: 822-10-06-608, tel. 22 578 08 80, E-mail: catering@lunchservice.com.pl

© Lunch Service 2016

Design & Software