Kanał na Youtube Fanpage na Facebook


06-29-2016

Dla ciekawych

Konferencja prasowa

Konferencja prasowa to wydarzenie medialne, podczas którego chcemy zakomunikować prasie, radiu, telewizji ważne treści, np. poinformować o nowym produkcie, o wyjątkowym projekcie, o realizacji szczególnego celu.

Czasami jest tylko wygłoszonym oświadczeniem, a czasami opiera się na pytaniach dziennikarzy. Ważne jest by temat konferencji był konkretny i rzeczywiście istotny. Jeśli ściągniemy dziennikarzy z błahego powodu, to istnieje ryzyko, że zniechęcimy ich i nie przyjdą, gdy będziemy mieli do zakomunikowania naprawdę ważne sprawy.

Konferencja prasowa to spektakl. Aby zrobił odpowiednie wrażenie na gościach musi być odpowiednio przygotowany. Liczy się zarówno właściwie dobrane czas i miejsce jaki i oprawa i atmosfera podczas konferencji.
Kiedy
Planując termin należy uwzględnić możliwe inne wydarzenia, prześledzić kalendarz imprez w mieście, od tego zależy frekwencja.
Gdzie
Miejscem konferencji może być siedziba firmy lub specjalnie wynajęta sala konferencyjna. Decydując o wyborze sali zwróćmy uwagę na łatwy dojazd i miejsca parkingowe. Ważna jest też przestrzeń, wielkość sali dostosowujemy do ilości zaproszonych osób. Sala powinna odpowiednio eksponować banery z logo, plakaty dotyczące tematu konferencji itp.. Należy zadbać o właściwe nagłośnienie.
Goście
Powinniśmy przygotować listę osób, które chcemy zaprosić. Będą to dziennikarze, ale możemy też zaprosić ekspertów z danej dziedziny, przedstawicieli władz, urzędników itp. Przed konferencją należy przygotować zaproszenia i materiały prasowe.

Atmosfera
Ważnym elementem budującym atmosferę jest odpowiedni catering – dobra kawa, przekąski, a w przypadku bardziej uroczystych konferencji lunch lub bufet, do którego zaprosimy gości po części merytorycznej spotkania. Warto korzystać tu z firmy oferującej pełną obsługę cateringową: stoły, nakrycia i obsługę kelnerską, a przede wszystkim pyszne i odpowiednie dobrane menu.
Na koniec
Po spotkaniu wysyłamy materiały dziennikarzom, którzy byli nieobecni, a osobom uczestniczącym dziękujemy telefonicznie lub mailowo.
Udana konferencja to taka, która nada rozgłosu naszej sprawie, marce, produktowi lub wyjaśni wątpliwości środowiska dziennikarzy i pozostawi ich z odpowiednimi narzędziami by mogli o naszej sprawie opowiedzieć w mediach.






Lunch Service, ul. 11 Listopada 28b, 05-816 Michałowice / Warszawa, NIP: 822-10-06-608, tel. 22 578 08 80, E-mail: catering@lunchservice.com.pl

© Lunch Service 2016

Design & Software