Kanał na Youtube Fanpage na Facebook


06-29-2016

Dla ciekawych

Hajda na... rower

Spalisz kalorie, zrzucisz zbędne kilogramy, poprawisz kondycję i figurę, pobudzisz mięśnie, dotlenisz krew, odstresujesz się, a nawet obniżysz poziom „złego cholesterolu”. I to wszystko bez spektakularnego wysiłku. Najwyższa pora, aby wyciągnąć zahibernowane na zimę rowery i ruszyć w drogę.

Dni coraz dłuższe i cieplejsze, zróbmy więc przegląd techniczny naszego jednośladu i zacznijmy pedałować – do pracy, za miasto, po lesie, sami, albo z przyjaciółmi. Przesiądźmy się z miejskiej komunikacji, na rowerową. Wystarczy godzina dziennie nawet niezbyt forsownej jazdy, aby rozruszać mięśnie, dotlenić krew, poprawić pracę serca i sprawić, że wzrośnie ogólna wydolność organizmu. Nie bez znaczenia są też wydzielane podczas jazdy endorfiny, tzw. „hormony szczęścia”, które poprawią nasze samopoczucie.

Staniemy się bardziej odprężeni, a stres przestanie być naszym hamulcem do zadowolenia z życia. Pamiętajmy jednak, żeby nie szarżować na rowerze po zimowym zastoju. Na początek wybierajmy krótkie trasy, na rozgrzewkę, i z dnia na dzień zwiększajmy pokonywany dystans. Dzięki temu unikniemy zakwasów, a nasz organizm przyzwyczai się do wysiłku. Jeśli nie doskwierają nam choroby kręgosłupa lub stawów, albo poważne schorzenia układu krążenia, wsiadajmy na rower i do przodu.






Lunch Service, ul. 11 Listopada 28b, 05-816 Michałowice / Warszawa, NIP: 822-10-06-608, tel. 22 578 08 80, E-mail: catering@lunchservice.com.pl

© Lunch Service 2016

Design & Software