Kanał na Youtube Fanpage na Facebook


06-29-2016

Zdrowie

Drugie śniadanie nie tylko dla ucznia

Kiedy na dworze coraz chłodniej, w naturalny sposób częściej odczuwamy głód. Siedząc przy biurku w pracy ciągle mamy ochotę sięgnąć po coś do jedzenia. Często jest to coś słodkiego, baton, ciastko, czekoladka. Także nasze dzieci podczas szkolnej przerwy biegną do sklepiku po słodkie smakołyki. Czy jednak tego rodzaju przekąski dobrze nam posłużą i dostarczą energii w jesienne słotne dni?

Zamiast setek, a może i tysięcy kalorii, które nie tylko szkodzą naszym zębom, ale też tylko pozornie i na krótką chwilę dodają energii, możemy przygotować sobie i swoim pociechom pożywne drugie śniadanie.

Kanapka to najbardziej oczywisty pomysł. Unikajmy jednak słonych sklepowych wędlin i białych bułek, które zaklejają nam żołądek. Przygotujmy pożywne i zdrowe sandwiche z serem, sałatą, pieczonym mięsem czy pastą warzywną. Wybierzmy ciemne pieczywo lub bułki z ziarnami. By sprawnie myśleć potrzebujemy minerałów i witamin, a gluten i cukier nas usypiają.

W pracy świetnie sprawdzają się sałatki na bazie ryżu lub kuskus z dodatkiem warzyw, pieczonego lub gotowanego mięsa, oliwy i rozgrzewających przypraw – imbiru i chili. Robiąc w domu tartę warzywną lub quiche możemy pomyśleć o przygotowaniu kilku mniejszych, w wersji bankietowej. Będą pyszne także na zimno zamiast tradycyjnej kanapki.

Jeśli lubimy słodkości, batony możemy zastąpić owsianymi ciastkami lub tureckim chlebem z bakaliami. Wspaniałą przekąską są także same suszone owoce – daktyle, figi, morele. Zawierają dużo witamin i minerałów, są słodkie i sycące. Dzieci lubią bardzo orzechy i prażone pestki dyni, słonecznika, migdały. Możemy przygotować własną mieszankę ulubionych bakalii.

Jesień to czas soczystych śliwek, jabłek , gruszek – warto się nimi nasycić właśnie teraz. Są bogatym źródłem witaminy C, która wspiera naszą odporność i jako silny antyoksydant walczy z wolnymi rodnikami. Obowiązkowo powinny się znaleźć w śniadaniowym pudełku każdego ucznia i każdej mamy dbającej o urodę.

Drugie śniadanie jest szczególnie ważne jeśli jadamy późniejsze obiady. Głodząc się cały dzień lub oszukując słodkościami sprawiamy, że wieczorem mamy wilczy apetyt i zjadamy o wiele więcej. A nasz układ pokarmowy od godziny siedemnastej już właściwie powinien odpoczywać i zajmowanie go trawieniem obfitej kolacji osłabia nasz nocny wypoczynek i regenerację sił. Wróćmy więc do dawnego zwyczaju jadania drugiego śniadania, a poczujemy się zdrowiej.

Planując firmowe spotkanie, także zadbajmy by naszych gości nie rozpraszał głód. Na szkolenie możemy zamówić gotowe lunchboxy, podczas zebrania miło będzie przekąsić kanapkę lub babeczkę z warzywnym farszem, a dłuższa konferencja powinna uwzględniać przerwę na lunch.






Lunch Service, ul. 11 Listopada 28b, 05-816 Michałowice / Warszawa, NIP: 822-10-06-608, tel. 22 578 08 80, E-mail: catering@lunchservice.com.pl

© Lunch Service 2016

Design & Software